Hoogbegaafd?

Mijn interesse voor hoogbegaafdheid is ontstaan toen ik nog maar net voor de klas stond. Een leerling in groep 4 vroeg, na het aanbieden van de eerste tafelsommen, “Gaat dat dan bij alle tafels zo?” Daarna rekende hij achter elkaar alle sommen goed uit. Ik wist toen nog weinig van de theorie, maar door goed te luisteren naar hem en de ervaringen van zijn ouders kon ik hem bieden wat hij nodig had. 

Toen mijn eigen kinderen naar school gingen en het daar, tegen de verwachting in, eigenlijk helemaal niet goed ging,  gingen bij mij de alarmbellen rinkelen.
Onderzoek wees idd een zeer hoog IQ uit, maar ja, wat dan. 
De soms helaas ingewikkelde weg die ik als ouder bewandel om “passend onderwijs” te vinden voor mijn kinderen heeft mij erg veel geleerd. 

Vanuit ervaringsdeskundigheid, aangevuld met inmiddels uitgebreide opgedane theoretische kennis, verzorg ik begeleidingstrajecten op scholen. Met een duidelijke actieve en positieve rol voor de ervaringsdeskundigheid van ouders over hun eigen kind.