Hoogbegaafd?

Mijn interesse voor hoogbegaafdheid is ontstaan toen ik nog maar net voor de klas stond. Een leerling in groep 4 vroeg, na het aanbieden van de eerste tafelsommen, gaat dat dan bij alle tafels zo? En hij rekende daarna achter elkaar alle sommen goed uit. Ik wist er toen nog niks van af, maar zijn ouders leerden mij hem kennen en zo kon ik hem goed begeleiden. 

Toen mijn eigen kinderen naar school gingen en het daar, tegen de verwachting in, eigenlijk helemaal niet goed ging,  gingen bij mij de alarmbellen rinkelen.
Onderzoek wees idd een zeer hoog IQ uit, maar ja, wat dan. 
De soms ingewikkelde weg die ik als  ouder moest afleggen om “passend onderwijs” te krijgen voor mijn kinderen heeft mij erg veel geleerd. 

Vanuit ervaringsdeskundigheid, aangevuld met inmiddels uitgebreide opgedane kennis, verzorg ik begeleidingstrajecten op scholen in samenwerking met LUX-licht op onderwijs. Met een duidelijke positieve rol voor de ervaringsdeskundigheid van ouders over hun eigen kind. 

Waar kun je aan denken:

  • teamtrainingen (basis en verdiepingstrainingen)
  • informatieavonden
  • Opzetten/begeleiden plusonderwijs

Op de  Thomas More academie in Rotterdam verzorg ik nascholing mbt hoogbegaafdheid waar ook externen zich individueel voor kunnen inschrijven.